Przygotuj się na jesień!

Mało kto zdaje sobie sprawę, że jesień to jedna z najbardziej przełomowych pór roku. Po gorącym i przyjemnym lecie przychodzi stopniowe wyziębienie, spadek formy i nastroju. Jak sobie z tym radzić? Oczywiście, że podpowiadam jak sobie z tym poradzić. 


Pamiętaj o uzupełnianiu zapasu witaminy D w swoim organizmie. Pomaga ona przy prawidłowym przebiegu procesów, które zachodzą w naszym ciele. Jej niedobory mogą objawiać się bólem kości,  mięśni, uczuciem zmęczenia, czasem bezsennością i spadkiem twojej odporności. Taka suplementacja powinna trwać od końca września do końca marca, kiedy słońca jest najmniej. 

Nie polecam oczywiście palenia papierosów w ogóle, ale jeżeli masz problemy z rzuceniem tego okropnego nałogu, możesz znaleźć dla niego alternatywę. Ostatnio czytałam o takiej opcji taką jest IQOS, który nie spala tytoniu, a jedynie go podgrzewa. W efekcie, palacz wdycha nawet do 90 proc. mniej szkodliwych substancji smolistych niż w przypadku tradycyjnych papierosów.

Nie jest również tajemnicą, że zdrowy tryb życia chroni nasz organizm przed wieloma chorobami. Regularne ćwiczenia wzmacniają naszą kondycję i zwiększają produkcję hormonów szczęścia. Warto zdać sobie sprawę, że wystarczy spacerować przez dwie godziny w tygodniu, aby nasz organizm lepiej funkcjonował. 

22 komentarze:

  1. Warto też zaplanować jakiś krotki wypad „w stronę slonca”, chociażby na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez jestem zdania, ze dobre przygotowanie na jesień jest podstawa na cały rok 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. A propo witaminy D. Przekopałam internety i okazuje się, że ma ogromne znaczenie dla kobiet w okresie premenopauzy, ogólnie bardzo wskazana dla kobiet po 40. Póki co biorę okazyjnie, bo krucho z dyscypliną, ale mam na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam już suplementację Wit D,l że pomoże mi uchronić się od chorób i złego nastroju

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię jesieni. Cholernie nie lubię jesieni. A jeszcze bardziej nie lubię zimy. Eh. Ludzie powinni przesypiac ten czas jak niedźwiedzie. Wiosna i lato są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam jesień gdy jest złota i słoneczna. pluchy nikt nie lubi. czekałam na ten okres, są już grzybki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesienią zapominamy o ruchy, myślę że więcej ruchu przede wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  8. ćwiczenia muszą być, u mnie co rano

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy ma swoje sposoby na przetrwanie jesieni. To moja ulubiona pora roku i zawsze sobie z nią radzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już początek chłodnych dni zaliczyłam z choroba! Na szczęście teraz jest dobrze ale ubiegły tydzień to była tragedia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie złapał jakiś wirus już z poczatkiem jesieni, a witamina D już poszła w ruch bo cos mało tego słońca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jakoś narazie nie mam żadnych problemów. Ale zawsze można zapobiegać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tym IQOS. Będę musiała go pokazać rodzicom. Może uda im się rzucić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja cały czas myślę jeszcze o lecie :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bardzo lubię jesień i w planach mam właśnie wybrać się jutro na spacer, aby dotlenić trochę organizm i w miarę możliwości wyłapać choć trochę witaminy D :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wciąż mam nadzieję, że słoneczne dni powrócą jeszcze chociaż na chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja właśnie zaczęłam suplementowac witaminę D. Jest dla nas bardzo ważna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam jesienne spacery po lesie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe i na pewno cenne porady. Ja muszę właśnie zakupić witaminę D.

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzeczywiście przydatne te porady i takie z życia wzięte.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 I JAK W DOMU , Blogger